Mooi.
Laten we bij de basis beginnen; luisteren.
‘Wat is de meest voorkomende reden dat we ontevreden, gefrustreerd zijn?
Dat we niet krijgen wat we willen!
Wat is de meest voorkomende reden dat we niet krijgen wat we willen?
Dat we geen heldere verzoeken formuleren!
Wat is de meest voorkomende reden dat we geen heldere verzoeken formuleren?
We weten vaak zelf niet wat we echt nodig hebben!
Wat is de meest voorkomende reden dat we niet weten wat we echt nodig hebben?
We besteden geen aandacht aan onze ware gevoelens die ons vertellen wat we nodig hebben!
Wat is de meest voorkomende reden dat we geen aandacht besteden aan onze ware gevoelens?
Omdat we zo druk bezig zijn met onze oordelen, interpretaties en verwijten.
Wat is de meest voorkomende reden dat we zo druk bezig zijn met onze oordelen, interpretaties en verwijten?
Dat is een wijdverspreide gewoonte in onze cultuur.
Wat een uitdaging om die gewoonte die veranderen!’
(Bron: KlausKarstad)